gashthatour

gashthatour

gashthatour

gashthatour

آرامگاه های مشهد


آرامگاه های مشهد

مشهد، سرزمین کهن و دیرینه زمانی مکان اقامت امامان معصوم (ع) بود. گردشگران تور مشهد به دنبال رد پای آنان وارد این شهر روحانی می شوند و پس از چندی عزلت گزیدن در کنار بارگاه امام رضا (ع)، به بازدید از جاذبه های دیگری چون آرامگاه های مشهد می پردازند. در بخش تور مشهد به ویژگی های این تور ها اشاره نموده ایم.

  
ویژگی آرامگاه های مشهد


ویژگی آرامگاه های مشهد، در یک نکته مهم نهفته است و آن هم وجود حرم امام رضا (ع) می باشد. برکت وجود این امام عزیز سبب شده که این شهر رنگ و بوی دیگری بخود بگیرد وآرامگاه های مشهد به دست فراموشی سپرده نشود. 
بهمین دلیل گردشگران تور مشهد به بهانه زیارت امام رضا (ع)، هر چند اقامت کوتاهی در مشهد داشته باشند به این آرامگاه ها که به مکان های زیارتی مشهد بدل شده اند، می روند. در قسمت تور ویژگی های تور و هتل های مشهد را شرح داده ایم.


معرفی آرامگاه های مشهد 


چه مردان و شاعران بزرگی به این سرزمین پا نهادند! یا از دامان مادر متولد شدند و یا با پای خود به این سرزمین وارد شدند. در معرفی آرامگاه های مشهد به آرامگاه شاعران و بزرگان پارسی زبان خراسانی می پردازیم و توصیه می کنیم در تور مشهد خود آن ها را فراموش نکنید.
•    آرامگاه خواجه ربیع (باغ ربیع) مشهد
آرامگاه خواجه ربیع، که والی قزوین در زمان حضرت علی (ع) و از صحابه پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده است. آرامگاه خواجه ربیع در وسط باغی واقع شده است و گفته شده که امام هشتم شیعیان (ع) هنگام ورود به مشهد، مزار ایشان را زیارت کرده اند. شما نیز لذت تور مشهد خود را با زیارت مزار ایشان دو چندان نمایید. مقبره فیروزه ای رنگ و کتیبه های موجود در آن، جلوه زیبایی به آن بخشیده است.
در آرامگاه های مشهد، نمی توان از آرامگاه های امیرغیاث الدین شاه ملک (مسجد هفتاد و دو تن( مشهد، آرامگاه الله وردی خان مشهد، یادگار او 33 پل اصفهان می باشد که به دستور و هزینه ایشان ساخته شد. مقبره ایشان، به دستور خود او در جوار حرم امام هشتم (ع) قرار دارد. همچنین آرامگاه فردوسی (ارگ توس) مشهد و آرامگاه نادر شاه افشار از دیگر جاذبه های تور می باشند. حتما این 4 آرامگاه را نیز در برنامه تور مشهد خود بگنجانید.
همچنان با ما در تور مجازی مشهد همراه باشید.


منبع: آرامگاه های مشهد

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.